• Conferència «Models matemàtics per entendre el món»

• Inici: Dimecres, 14 octubre 12:00
    Fi: Dimecres, 14 octubre 14:00
  • Universitat de les Illes Balears, Carretera de Valldemossa, Palma, Espanya
  • A les 12 hores.

Conferència inaugural dels estudis de matemàtiques a càrrec d'Armengol Gasull, Catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

La matemàtica va néixer com una eina per a entendre i quantificar el mon, així com per a poder predir el futur.  En aquesta xerrada il·lustrarem la seva utilitat amb exemples concrets que es desenvoluparan amb detall. Així, per exemple, estudiarem com evoluciona la població del mon; que significa la dependència sensible respecte a condicions inicials (el conegut com efecte papallona), la presència del qual fa tan difícil la previsió del temps;  com de freqüents són els rècords en les dades meteorològiques; com ha de ser un recipient per que ens pugui servir com a clepsidra (rellotge d'aigua); o per què la Torre Eiffel té la forma que té.