• Exposició bibliogràfica del fons personal de Joan Mascaró i Fornés

• Inici: Dimecres, 18 març 19:00
    Fi: Dimecres, 18 març 21:00
  • Universitat de les Illes Balears - Edifici Sa Riera, Carrer de Miquel dels Sants Oliver, Palma, Espanya
  •

Exposició de reproduccions d’alta qualitat de cal·ligrafies xineses i pintures dharma del mestre Zen Seung Sahn, mestre Zen Man Gong i mestre Zen Bumju, tots tres pertanyents a l’orde budista Jogye de Corea del Sud; acompanyades de cal·ligrafies perses de l’orde sufí Nimatullahi.

Hi intervindran:

• Llorenç Huguet Rotger, Rector Magnífic de la UIB
    • Mestre Dharma Tolo Cantarellas, Ji Do Poep Sa Nim de l'Escola Kwan Um de Zen
    • Jaume Mas Bibiloni de l'Ordre Sufí Nimatullahi
    • Almudena Cotoner Cerdó, cap de Catalogació i Gestió de la Col·lecció de la UIB
    • Eduard del Valle Pérez, cap de Digitalització i Accés Obert de la UIB

19.30 hores: Joan Mascaró Fornés: música i paraula. Concert amb recitals literaris.

Aproximació a la figura de Joan Mascaró Fornés a partir d’una selecció dels textos de la seva autoria (cartes, pròlegs, conferències i traduccions) i de músiques relacionades amb episodis biogràfics i que aporten sonoritats tant de l’Índia com de la tradició antiga anglesa o de The Beatles.

L’activitat alterna música en directe arranjada expressament per Francesc Vicens per a aquest espectacle. És interpretada per un quartet format per diversos instruments de vent (clarinet, oboè) i de corda polsada (guitarra, llaüt, bouzouki) amb recitats de traduccions i/o passatges de Joan Mascaró, a més d’explicacions que els contextualitzen.

El conjunt és una experiència multisensorial que ens acosta a la figura de Joan Mascaró a partir de moments d’una gran bellesa aconseguits per la conjunció de la música i la paraula.

Intèrprets:

• Clàudia Sánchez (oboè)
    • Teresa Lecumberri (clarinet i clarinet baix)
    • Pere Lluís Dávila (guitarra i bouzouki)
    • Francesc Vicens (instruments de tecla, recitats i explicacions)