• Commemoració del Dia Mundial de la Lluita contra la Sida amb la plataforma Taules per la Sida (TpS)

• Inici: Dimarts, 03 desembre 10:00
    Fi: Dimarts, 03 desembre 13:00
  • Edifici Guillem Cifre de Colonya, Carrer Eivissa, Palma, Espanya
  • Dimarts, dia 3 de desembre, de 10 a 13 hores, tindrà lloc, al vestíbul de l’edifici Guillem Cifre de Colonya, en col·laboració amb el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable i gestionat per l’Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible, la commemoració del Dia Mundial de la Lluita contra el VIH-Sida (1 de desembre), i hi trobarem una taula informativa de la plataforma Taules per la Sida (TpS), formada per entitats socials que aborden la lluita contra la sida (ALAS -Associació de Lluita Antisida de les Illes Balears-, Ben Amics -Associacions de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de les Illes Balears-, Consell de Joventut de les Illes Balears, Creu Roja, Escola de Sida i Metges del Món de Siloé). La plataforma TpS es constitueix com a front comú per abordar la prevenció de transmissions i reinfeccions, la lluita contra l’estigma que pateixen les persones seropositives i el foment de polítiques sociosanitàries justes amb la dimensió de l’impacte del virus a la societat.

A les 12 h, tindrà lloc l’activitat Trepitja l’estigma, amb la col·laboració de l’Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible i els voluntaris que vulguin participar-hi. Es pintaran els missatges «El que mata és la discriminació, no el VIH» o «El VIH no discrimina, i si et toca a tu?» en vuit passos de vianants del campus universitari. La iniciativa pretén combatre la discriminació de les persones que tenen el VIH i lluitar contra l'estigmatització, que pot esdevenir una barrera important contra la prevenció. Segons dades aportades per la Conselleria de Salut el desembre passat, el Dia Mundial contra la Sida, a les Illes Balears, el 53% dels casos de sida acumulats des de 2003 han estat diagnosticats amb retard, quan el sistema immunitari del pacient ja estava bastant afectat.

Us esperam dimarts que ve al vestíbul de l’edifici Guillem Cifre de Colonya, a les 12 h, per anar cap al primer pas de vianants i començar l’activitat Trepitja l’estigma.