• Seminari sobre els aspectes econòmics i psicològics que influeixen en la formació i transformació dels hàbits alimentaris personals

• Inici: Divendres, 11 octubre 10:00
    Fi: Dilluns, 14 octubre 14:00
  • A l'edifici Guillem Cifre, campus universitari
  • De 10 a 14 hores.

El seminari tracta dels mecanismes mitjançant els quals el sistema agroalimentari ens condiciona de manera conscient i inconscient a l'hora d’escollir menjar no saludable. El contingut es basa en el llibre en fase de redacció, titulat Bad choices, en el qual la ponent defensa que tenim tendència a triar els aliments menys saludables i menys sostenibles perquè la majoria de les opcions que la indústria posa al nostre abast són espantoses. En altres paraules, vivim immersos en un «entorn alimentari» insalubre.

Seminari a càrrec de Lydia Zepeda, professora emèrita de Ciències dels Consumidors de la Universitat de Wisconsin-Madison i membre de l'American Association for the Advancement of Science. Va acabar el PhD i MS d'Economia Agrícola a la Universitat Davis de Califòrnia.

Ha publicat més de seixanta treballs sobre la tria alimentària dels consumidors, la producció i el malbaratament alimentaris, la seguretat i les polítiques agroalimentàries.