• Congrés Internacional: «La Necessària Harmonització entre Turistes i Residents: Problemes i solucions jurídiques»

• Inici: Dijous, 30 maig 09:00
    Fi: Dijous, 30 maig 13:00
  • Ca n'Oleo, Carrer de l'Almudaina, 4, 07122 Palma
  •        Lloc: Ca n'Oleo, Carrer de l'Almudaina, 4, 07122 Palma

Dijous, 30 de maig

9 hores.
    Recepció d'assistents i lliurament de documentació.

9.30 hores.
    Inauguració del congrés a càrrec del Dr. Víctor Homar, vicerector de Política Científica i Recerca de la UIB; la Dra. Aina Salom Parets, degana de la Facultat de Dret; Dra. Belén Ferrer Tapia i Dra. Silvia Feliu Álvarez de Sotomayor, organitzadores del congrés i professores de Dret de la UIB.

10 hores.
    Conferència a càrrec del Sr. Marcial Rodríguez, conseller insular de Turisme. «Turisme responsable a Mallorca: regeneració com a raó de ser».

10.45-11.15 hores.
    Pausa i cafè.

11.15-12.30 hores.
    Taula rodona
    «Mallorca: model de convivència entre turistes i residents?»
    Hi intervenen: Sra. Clara del Moral[NF1] , directora insular de Turisme per a l'Oferta i la Qualitat; Sra. Maria Frontera, presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM); Sra. Maria Gibert Vives, tresorera d’Habtur Balears; Dr. Javier Blas Guasp, advocat soci d’ILLESLEX, expert en turisme i doctor en Dret, i Sr. Víctor Picó Gutiérrez, professor de Geografia de la UB.
    Moderació: Dr. Juan Franch Fluxà, professor de Dret Mercantil (UIB).

Divendres, 31 de maig

9.30 hores.
    Obertura de la jornada a càrrec de la Sra. Rosario Sánchez Grau, secretària d'Estat de Turisme.

10-11.15 hores.
    «Anàlisi nacional dels problemes de convivència entre residents i turistes».
    Moderador: Dr. Felio José Bauzá Martorell, catedràtic de Dret Administratiu de la UIB.
    Dra. Immaculada González Cabrera. Universitat de Las Palmas de Gran Canaria «Desregulació d'habitatges turístics i turismofòbia?»
    Dr. Alfredo Batuecas Caletrio. Universitat de Salamanca. «La identitat digital de l'empresari turístic»
    Dr. Joan Andreu Ferrer Guardiola. Universitat de les Illes Balears. «La regulació dels habitatges d'ús turístic en l'harmonització entre residents i turistes».
    Dra. Pilar García Saura. Universitat de Múrcia. «Les Administracions Públiques davant el repte de la in-sostenibilitat [NF2] social provocada per la proliferació sense control de l'allotjament col·laboratiu».
    Dra. Patrícia Benavides. Universitat de Màlaga. «Problemes de convivència entre residents i turistes no resolts en la nova normativa andalusa sobre habitatges d'ús turístic».
    Dr. Humberto Gosálbez Pequeño. Universitat de Còrdova. «Residents versus turistes: les denúncies administratives i les funcions de l'Administració pública turística».

11.15-11.45 hores.
    Pausa i cafè.

11.45-13 hores.
    «Anàlisi internacional dels problemes de convivència entre residents i turistes».
    Moderador: Dr. José Ángel Torres Lana. Catedràtic jubilat de Dret Civil de la UIB.
    Dra. Ana Branca da Silva Soeiro de Carvalho, ESTGL – IPV, Portugal. «Una nova relació d'harmonització entre plataformes en línia i els usuaris a Portugal- [NF3] el reglament de serveis digitals».
    Dr. Carlos Torres, Attorney at Law, Portugal. «From traditional carrying capacity to the recent French law “2h 30” limiting air transport».
    Sra. Marie Rain Vandersanden, advocada, Alemanya. «Luxury Tourism as a Solution? Legal Strategies to Reduce Overtourism».
    Sr. Michael Wukoschitz, advocat, Àustria. «Hallstatt - the Austrian village that got copied by the Chinese».
    Dr. Francesco Torchia, Universitat de Calàbria, Itàlia. «Limitazioni Urbanistichee potere di conformazione del patrimoni culturale e ambientale».
    Dr. Andrej Mićović, Universitat de Kragujevac, Faculty of Hotel Management and Tourism in Vrnjacka Banja, Sèrbia. «Belgrade Specialized Expo 2027 and Sustainable Tourism Development».

Clausura de la jornada a càrrec de la Dra. Belén Ferrer Tapia i la Dra. Silvia Feliu Álvarez de Sotomayor, organitzadores del congrés.

Per obtenir certificat d'assistència, cal inscriure-s’hi prèviament: <paula.casadesus@uib.es>.
    Quota d’inscripció: 20 € (universitaris, de franc).
    Número c/c: ES90 2100 7359 7813 0008 9598
    Concepte: CONGRÉS DRET TURISME.