• Exposició: Pedres dins teu. Una mirada a la bellesa del coneixement per fomentar la prevenció de la litiasi renal

• Inici: Dijous, 06 juny 10:00
    Fi: Dijous, 06 juny 20:00
  • CaixaForum Palma, Plaça Weyler, 3
  • Pedres dins teu.
    Una mirada a la bellesa del coneixement per fomentar la prevenció de la litiasi renal.

Exposició oberta del 29 de maig al 9 de juny.
    Lloc: CaixaForum Palma, Plaça Weyler, 3.

Una de cada deu persones patirà de pedres al ronyó almenys un cop al llarg de la vida. Aquesta malaltia, la litiasi renal, és temuda pels episodis de dolor intens que pot arribar a causar, i que molt sovint es repeteixen si no es prenen les mesures de prevenció adequades. Frenar la cristal·lització que generen les pedres és la clau, si se sap com.

Durant més de trenta anys, els investigadors del Laboratori d’Investigació en Litiasi Renal de la Universitat de les Illes Balears s’han dedicat a ampliar el coneixement d’aquesta patologia, que augmenta any rere any, especialment a causa de la dieta i els hàbits de vida de la població.

La seva recerca ha permès conèixer amb detall com es formen els càlculs renal, però també com es poden evitar. Gràcies a la seva tasca, sabem que l’aigua de l’aixeta no provoca pedres, i que menjar llegum en quantitat suficient redueix la probabilitat de patir-ne. També sabem que no totes les pedres són iguals, i que la diversitat de causes que les provoquen fa necessaris tractaments mèdics específics per a cada cas.

Aquesta exposició resumeix el resultat de tres dècades de recerca de l’equip d’investigadors que el doctor Fèlix Grases ha liderat a la Universitat de les Illes Balears. A través d’un recull d’imatges microscòpiques de gran bellesa, podreu conèixer els 10 tipus de càlculs renals més freqüents i les causes que els generen, però també les recomanacions bàsiques que us poden ajudar a prevenir-los per evitar el dolor del còlic nefrític.