• II Workshop: «Ciència oberta: reptes i beneficis per a les humanitats i l’educació»

• Inici: Divendres, 03 maig 16:00
    Fi: Divendres, 03 maig 20:30
  • Universitat de les Illes Balears
  • El II Workshop d’Estudiants de Postgrau en Llengua, Literatura i Educació suposa la continuació del taller celebrat l’any acadèmic 2022-23, dedicat a l’ètica i la transferència social de la recerca. En l’edició d’aquest curs volem plantejar una reflexió sobre el concepte de ciència oberta i les pràctiques que s’hi associen. El II Workshop suposa també un espai d’encontre i formació per a estudiants de màsters, doctorats i investigadors de la Universitat de les Illes Balears i d’altres universitats que vulguin assistir-hi.

Destinataris:
    Estudiants de màsters en Llengua i Literatura
    Estudiants de màsters en Educació
    Estudiants de màsters en altres programes d’Humanitats
    Estudiants de doctorats en Humanitats i Educació
    Investigadors i docents d’Humanitats i d’Educació
    Estudiants de graus d’Humanitats i Educació que cursin l’assignatura Treball de Fi de Grau

Places, per ordre d’inscripció:

Inscripció (abans del 15 d’abril) a la pàgina de l’IRIE.

Dia: Divendres 3 de maig de 2024.
    Llocs: Edificis Ramon Llull i Sa Riera.

Programa:

16 h Encontre d’estudiants de postgrau i doctorat en Humanitats i Educació, coordinat per Xavier Moyà.

17 h Conferència: «La cultura com a ciència oberta: fer servir el coneixement per detectar, reduir biaixos i visibilitzar realitats», amb Àlex Hinojo.

18 h Descans.

18.30 h «Què fer amb les meves dades de recerca?», amb Esther Fernández (Unitat de Serveis a la Investigació de la Biblioteca).

19.30 h - 20.30 h Taula rodona: «Experiències i recursos de ciència oberta en l’escenari postcovid».

Hi participen: Jaume Guiscafrè (Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, Arxiu Folk), Víctor Homar (vicerector de Política Científica i Investigació), Miquel Piulats (Softcatalà), Maribel Ripoll (Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, Llull DB), Jesús Salinas (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació).

Moderadora: Elena Gili (tècnica documentalista del Servei d’Arxiu i Gestió Documental del Govern de les Illes Balears).