• Xerrada «Drogas: usos, riesgos y reducción de riesgos»

• Inici: Dijous, 25 abril 16:00
    Fi: Dijous, 25 abril 17:30
  • Edifici Gaspar Melchor de Jovellanos, UIB
  • A càrrec d'Antón Gómez-Escolar (@drogopedia), psicofarmacòleg, investigador, autor i divulgador especialitzat en drogues, psicodèlics i salut. Creador del canal @drogopedia (a Instagram, YouTube, TikTok…), autor del llibre Guia essencial del Renaixement Psicodèlic (Ed. Argonowta), director d'una col·lecció de llibres sobre la ciència de les drogues i col·laborador de diverses revistes i mitjans de comunicació. És membre de la Comissió de Polítiques Globals de Drogues de la UNAD i va treballar a l'Agència Europea de Drogues (Lisboa), va informar i analitzar drogues a festivals de música amb Energy Control (ABD), va cuidar mals viatges psicodèlics a festivals amb Kosmicare i va treballar en projectes internacionals de monitorització de drogues a la Darknet com a assessor científic especialitzat en psicodèlics per a diverses organitzacions.

De 16 a 17.30 hores.
    Lloc: Sala d’actes de l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos.

En aquesta conferència es repassarà el concepte de droga i les diferents famílies que n’existeixen. Se’n definiran els efectes, els riscos i els usos potencials, molts dels quals estan actualment en recerca clínica. Així mateix, s'aprofundirà en el procés científic i social que es coneix com a renaixement psicodèlic, que converteix les substàncies al·lucinògenes en prometedores eines terapèutiques per a trastorns mentals molt estesos a la nostra societat moderna. Finalment, s'abordarà la perspectiva de la reducció de riscos i danys en l'ús de drogues en espais d'oci i la importància en la salut pública; s’aprofundirà en la feina entre iguals i en eines com l'anàlisi de drogues, així com en la intervenció sanitària en emergències relacionades amb drogues.

Dirigit a tota la comunitat universitària. Places limitades. Inscripció al formulari.

Aquesta activitat forma part de la X Setmana Saludable i Sostenible a la UIB 2024