• Activitats SeràsUIB: «Quan hem de posar límits i quan podem ser permissius amb els fills?»

• Inici: Dilluns, 29 abril 19:00
    Fi: Dilluns, 29 abril 20:00
  • Universitat de les Illes Balears, Carretera de Valldemossa, Palma, Espanya
  • Quan hem de posar límits i quan podem ser permissius amb els fills?

Objectius:

• Donar a conèixer les característiques principals de cada estil educatiu.
    • Aportar eines i estratègies per identificar en quines situacions cal posar límits i en quines altres podem ser permissius.

La majoria dels pares i mares volem el que sigui millor per als nostres fills i filles. Per això, és necessari saber que l'estil educatiu que apliquem mentre els criem serà cabdal en el seu desenvolupament com a criatures i com a persones adultes. I ja no solament en això, sinó també en l’estat d'ànim, el comportament, la manera de relacionar-se amb els altres, l’autonomia, el benestar, etc.

Hi ha, principalment, quatre estils educatius: l'autoritari, el permissiu, l'indiferent i el democràtic, que es diferencien segons les estratègies disciplinàries, l'estil de comunicació i les expectatives de control i maduresa, entre d’altres.

Destinataris: Pares i mares d’educació infantil, de primària i d’ESO.
    Data, horari i lloc de realització: Dia 29 d'abril de 2024, a les 19 hores. La xerrada es durà a terme a través de Zoom (plataforma virtual).

Metodologia: Xerrada divulgativa amb aspectes teoricopràctics.
    Ponent: Lucía Palmer García, psicòloga general sanitària, especialitzada en terapia familiar. Membre de l'àrea d'orientació personalitzada del Programa d'Orientació i Transició a la Universitat (Port-UIB)